προς Γονείς & Κηδεμόνες
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Το σχολείο μας συμμετέχει στο 2ο Πανελλαδικό Συνέδριο Ιστορίας. Ο τίτλος της εργασίας που θα παρουσιάσουμε είναι: ‹‹ Βέροια, ένα σεντούκι πολιτισμού››. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης στον χώρο του Πειραματικού Λυκείου Πατρών το Σάββατο 20/4 κατά την 6η συνεδρία ( ώρα: 12.00-14.00). Όποιος επιθυμεί μπορεί να παρακολουθήσει την παρουσίαση στην παρακάτω διεύθυνση https://minedu-secondary.webex.com/meet/dimva7.
Το πρόγραμμα του συνεδρίου μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το ΠΛΠΠ,κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, συντόνισε Δίκτυο 380 σχολικών μονάδων της χώρας μαςοι οποίες συνεργάζονται και συνυπάρχουν για την υλοποίηση Πανελλαδικού Μαθητικού ΣυνεδρίουΤοπικής Ιστορίας με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».
Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώνταςερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:
α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες
β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι
γ) Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες
δ) Τέχνες και αρχιτεκτονική
ε) Τοπική ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα
ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.
Το παραγόμενο αποτέλεσμα του Δικτύου, που ανέρχεται στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7520 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1045 επιβλέποντες καθηγητές τους, θα παρουσιαστεί στο ομώνυμο2ο Πανελλαδικό Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο που θα διεξαχθεί στο Σχολείο μας διαδικτυακά την Τετάρτη 17, Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19/4/23 και δια ζώσης το Σάββατο 20/4/23 για τις 80 σχολικές μονάδες που θα μετακινηθούν στην πόλη μας για αυτό τον σκοπό με 1760 μαθητές και 262 καθηγητές.
Θεωρούμε πως η συμμετοχή σχολικών μονάδων στο Δίκτυο ενισχύει τους μεταξύ τους δεσμούς, εντείνει την εξωστρέφεια των σχολείων, αναδεικνύει δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών, καλλιεργεί τον κριτικό και κοινωνικό εγγραμματισμό τους και αποτελεί αντίδοτο στην απομόνωση που οι υγειονομικές συνθήκες επέβαλαν.
Τέλος, θεωρούμε πως το εν λόγω θέμα, παρά τις ταχύτητες που καθημερινά αναπτύσσουμε και την άνετη κυκλοφορία μας στη χώρα της πληροφορίας, παραμένει ιδεώδες για την κάλυψη των ανωτέρω παραμέτρων και την ουσιαστική μας επαφή με τη «γειτονική μας ετερότητα».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΠΛΠΠ
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Μαθητές και μαθήτριες του Φιλίππειου - 1ου Γυμνασίου Βέροιας συμμετείχαν στη διεξαγωγής έρευνας με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.

Την έρευνα πραγματοποίησε το δίκτυο σχολείων e- Τύπος στο οποίο συμμετέχει και το σχολείο μας ενεργά. Το δείγμα αποτέλεσαν 586 μαθητές και μαθήτριες γυμνασίων και λυκείων του δικτύου. Η πλειοψηφία των μαθητών δήλωσε ότι δε συμφωνεί με τέτοιου είδους φαινόμενα.

Αναφορικά με τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως τη χειρότερη μορφή αποτελεί ο σωματικός εκφοβισμός και έπεται ο κοινωνικός αποκλεισμός με τη μορφή απομόνωσης και την «είσπραξη» κοροϊδευτικών σχολίων από την τάξη, επισημαίνοντας πως αυτού του είδους τα φαινόμενα εκφοβισμού παρατηρούνται πιο συχνά στο σχολικό περιβάλλον.

Όσον αφορά το φύλο των θυτών φαίνεται πως στην πλειοψηφία τους είναι αγόρια (57,2%), χωρίς ωστόσο να είναι ευκαταφρόνητο το ποσοστό των κοριτσιών που προβαίνει σε εκφοβισμό των συμμαθητών ή συμμαθητριών του. Οι ερωτώμενοι δήλωσαν πως οι περισσότεροι μαθητές/τριες αντιμετωπίζουν κακόβουλα σχόλια για το σώμα τους και το ντύσιμό τους, ενώ επίσης φαίνεται πως σε μεγάλο ποσοστό θύματα σχολικού εκφοβισμού είναι τα παιδιά διαφορετικής καταγωγής.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσε πως έχει υπάρξει αυτόπτης μάρτυρας περιστατικών σχολικού εκφοβισμού (73,6%) και το 22,8% πως έχει υποστεί εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον. Οι συμμετέχοντες υποστήριξαν πως οι θύτες εκδηλώνουν συχνά τέτοιου είδους συμπεριφορά, γιατί ζουν σε άσχημο οικογενειακό περιβάλλον ή γιατί πιστεύουν ότι έχουν σωματική δύναμη. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (15%) θεωρεί πως η εκδήλωση τέτοιων συμπεριφορών από εφήβους πηγάζει από το γεγονός ότι έχουν υποστεί και οι ίδιοι ανάλογες συμπεριφορές.

Περιγράφοντας τα συναισθήματα των θυμάτων υποστήριξαν πως τα θύματα σχολικού εκφοβισμού νιώθουν κατάθλιψη (32,2%), φόβο (30,7%), ενοχές (25,7%) και λύπη (11,4%).
Ενθαρρυντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η πλειοψηφία των παιδιών δήλωσε πως σε περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι αυτόπτες μάρτυρες σε κάποιο περιστατικό οφείλουν να καλέσουν σε βοήθεια και να προστατεύσουν το θύμα αναγνωρίζοντας τον καίριο ρόλο του παρατηρητή στην αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικού εκφοβισμού. Όσον αφορά τους μαθητές που δέχονται τέτοιες συμπεριφορές, η πλειοψηφία δήλωσε πως πρώτα οφείλουν να μιλήσουν στους γονείς τους (69,8%) και αμέσως μετά στους καθηγητές τους (18,1%).
Στο τελευταίο μέρος της έρευνας οι μαθητές κλήθηκαν να προτείνουν τρόπους, για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο σχολικού εκφοβισμού. Οι περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες πρότειναν τη συνεργασία σχολείου και γονέων, την επιστράτευση ειδικών (ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών), την υλοποίηση δράσεων που θα προάγουν τη συνεργασία και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητών.
Η έρευνα καταγράφηκε σε ψηφιακό βιβλίου που συνδημιούργησαν τα σχολεία μέλη του δικτύου e- Τύπος και σύντομα θα αναρτηθεί και στο συλλογικό τεύχος. Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα και να δείτε τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές στον παρακάτω σύνδεσμο
https://read.bookcreator.com/OjXSj3dghFgzty8Z8u6uxE25J4i2/-8-eDSqASjGO-eQwgT3YjA/B4pZf7xoRK25xixYmZCI_g
Μιχαηλίδου Θεανώ
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής

Με ενθουσιασμό και ζήλο, οι μαθητές/-τριες του Σχολείου μας συμμετείχαν στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας, που διοργανώθηκε από το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών στις 17-20 Απριλίου 2024. Το συνέδριο αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να εξερευνήσουν και να παρουσιάσουν την πλούσια ιστορία της πόλης μας, ανταλλάσσοντας ιδέες και γνώσεις με συνομηλίκους τους από όλη την Ελλάδα.
Η ομάδα μας παρουσίασε εργασία με τίτλο "Βέροια, ένα σεντούκι πολιτισμού", η οποία εστίασε στην παρουσίαση των τριών παραδοσιακών συνοικιών της πόλης μας: της χριστιανικής, της μουσουλμανικής και της εβραϊκής. Η εργασία απέσπασε θετικά σχόλια από τους διοργανωτές και το κοινό. Με μια άψογη παρουσίαση οι μαθητές μας ταξίδεψαν το κοινό στα καλντερίμια και τις εκκλησίες της Κυριώτισσας, στα οθωμανικά τζαμιά και στην Μπαρμπούτα με την εβραϊκή Συναγωγή.
Πέρα από την παρουσίαση της εργασίας τους είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις μαθητών από όλη την Ελλάδα και να περιηγηθούν σε ιστορικά αξιοθέατα της πόλης.
Η συμμετοχή στο συνέδριο αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές, οι οποίοι απέκτησαν γνώσεις για την τοπική ιστορία, ανέπτυξαν δεξιότητες έρευνας και κριτικής σκέψης, καλλιέργησαν το πνεύμα συνεργασίας και δημιούργησαν φιλίες με μαθητές από διαφορετικά σχολεία.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την αξιέπαινη προσπάθειά τους !
Από το τμήμα Β5 συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες:
Ντίνας Ιωάννης , Νάκας Νικόλαος, Παπαδημητρίου Αθανάσιος, Πελέκης Δημήτριος, Σαρακατσιάνος Αλέξανδρος (για την εβραϊκή συνοικία)
Σίμος Ιωάννης, Κλημεντίδου Δήμητρα, Γκανίδου Δήμητρα, Κουκουλομάτη Τάνια, Γραμματικοπούλου Άλκηστις, Βρακόπουλος Χρήστος (για τη χριστιανική συνοικία)
Νικολαΐδης Ιορδάνης, Καρατόλιος Κωνσταντίνος, Ατματσίδης Παύλος, Ξυλαπετσίδου Ερμιόνη, Πελτέκη Αφροδίτη (για τη μουσουλμανική συνοικία)
Οι μαθητές/-τριες του Α5 τμήματος με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Μιχαηλίδου Θεανώς πλαισίωσαν την εργασία των μαθητών του Β5 με ένα ποίημα γενάτο έμπνευση και μια εξαιρετική ζωγραφιά της μαθήτριας Ντάκου Έλλης.
Το συνέδριο παρακολούθησαν δια ζώσης και οι μαθητές/-τριες του Α5:
Ντάκου Έλλη, Νόλα Στέλλα, Πολυμέρης Ευστάθιος
Υπεύθυνες καθηγήτριες:
Κονοπίση Σταυρούλα, Τσίλη Βιργινία, Μιχαηλίδου Θεανώ, Διάλλα Παρασκευή
ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ…….
Εγώ πέρασα υπέροχα. Ήρθα πιο κοντά με παιδιά από την τάξη, γνώρισα καινούργια άτομα και είδα από κοντά μια πόλη που ποτέ δεν είχα επισκεφθεί. Η εμπειρία στο ξενοδοχείο ήταν τέλεια(μέρα-νύχτα) και σίγουρα οι βόλτες μέσα στην πόλη θα μείνουν αξέχαστες. Ρίξαμε πολύ γέλιο με τα παιδιά και περάσαμε ένα "καλοκαιρινό" διήμερο. Το συνέδριο ήταν επίσης μια ωραία εμπειρία καθώς γνωρίσαμε καινούργιους τόπους και ήρθαμε σε επαφή με άλλα παιδιά. Σίγουρα, όταν παρουσιάστηκε το βίντεό μας, υπήρξε μεγάλη χαρά από πλευράς μου καθώς όλη η προσπάθεια ανταμείφθηκε. Επιπρόσθετα, ήρθαμε και πολύ πιο κοντά με τους καθηγητές μας! Εν ολίγοις η διήμερη εκδρομή μας ήταν μια εμπειρία αξιομνημόνευτη. Γ. Ντ.

Η εκδρομή στην Πάτρα ήταν ένα διασκεδαστικό ταξίδι. Τα μνημεία που επισκεφθήκαμε ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Επίσης στο πανεπιστήμιο μάθαμε παρά πολλά πράγματα για άλλες πόλεις. Γενικά αυτή η εκδρομή ήταν πολύ ωραία και θα μου μείνει αξέχαστη. Α.Σ
Η τριήμερη στην όμορφη Πάτρα ήταν φανταστική. Αρχικά οι ωραίες βόλτες στον πεζόδρομο και τα ψώνια που κάναμε. Έπειτα το συνέδριο, όπου είδαμε και μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα για άλλες πόλεις της χώρας μας. Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά με τους συμμαθητές μας αλλά και με άλλους μαθητές από διάφορες πόλεις. Δ. Γκ.

Η εκδρομή αυτή θα μου μείνει αξέχαστη. Το συνέδριο στο οποίο παρευρεθήκαμε ήταν πολύ ενδιαφέρον και μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε καινούρια πράγματα για άλλες πόλεις . Επίσης πήγαμε στον πεζόδρομο της πόλης και κάναμε βόλτες αλλά και ψώνια . Επιπλέον στο ξενοδοχείο είχα την ευκαιρία να κάνω φιλοσοφικές συζητήσεις με τους συμμαθητές μου αλλά και να διασκεδάσουμε παίζοντας θάρρος η αλήθεια και άλλα παιχνίδια. Α. Γρ.
Η εκδρομή μας στην Πάτρα ήταν μια υπέροχη έμπειρα για όλους μας και μάθαμε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για διάφορους τόπους .Με εξέπληξε η παρουσίαση της αρχαίας Μεσσήνης με την βοήθεια drone επίσης με εντυπωσίασαν οι διάφοροι παραδοσιακοί χοροί και ενδυμασίες άλλων πόλεων αλλά φυσικά παραπάνω από όλα μου άρεσε η δίκη μας εργασία η οποία ξεχώρισε όλων κατά την γνώμη μου Οι καθηγήτριες μας ήταν πολύ ευγενικές απέναντι μας και μας κάνανε όλα τα χατίρια. Ήταν μια πολύ ωραία εκδρομή και θα ήθελα παρά πολύ να την επαναλάβουμε. Ν. Ν

Η τριήμερη εκδρομή μας στην Πάτρα ήταν μια μοναδική εμπειρία. Κάναμε περιπάτους στην όμορφη πόλη και την γνωρίσαμε καλύτερα, αλλά συμμετείχαμε και σε ένα συνέδριο στο οποίο πήραν μέρος πολλά ελληνικά σχολεία. Το συνέδριο ήταν κάπως ανοργάνωτο, αλλά η καλύτερη στιγμή ήταν όταν ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε το έργο μας. Είμαστε πολύ τυχεροί που μας δόθηκε μια τέτοια ευκαιρία να πάμε εκδρομή. Α.Π
Αυτό το σαββατοκύριακο πήγαμε στην Πάτρα γιατί πήραμε μέρος σε ένα συνέδριο που έπρεπε να παρουσιάσουμε την πόλη μας. Υπήρχαν πολλά πράγματα που μου άρεσαν και που δεν μου άρεσαν. Αρχικά μου άρεσε και μου έκανε εντύπωση που ο καθένας είχε το δικό του στυλ και ήταν πολλές και μεγάλες παρέες. Η Βέροια πιστεύω ότι είχε το καλύτερο βίντεο (credits στον Γιάννη Ντίνα) και η κάθε πόλη είχε και κάτι διαφορετικό. Επίσης λάτρεψα που όλη η τάξη ήταν μια παρέα χωρίς διακρίσεις , κάνοντας ενδιαφέρουσες συζήτησης για διάφορα θέματα που σκέφτεται ένας έφηβος σαν και εμάς . Βέβαια είχε και αρνητικά αλλά ήταν περισσότερα τα καλά. Δ. Π.

Όταν πήρα μέρος σε αυτό το συνέδριο δεν φανταζόμουν πόσο συναρπαστικό μπορούσε να είναι. Αρχικά περιηγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου οι οποίες ήταν τεράστιες. Υπήρχαν κάποια προβλήματα στην οργάνωση του συνεδρίου. Ο πεζόδρομος της Πάτρας ήταν γεμάτος με μαγαζιά κάθε λογής. Αξιοσημείωτο επίσης είναι οι φιλικές σχέσεις που δημιουργήθηκαν μέσα από αυτήν την εκδρομή και η ανθρώπινη πλευρά των καθηγητριών που μας συνόδευαν.( ενώ στο σχολείο είναι πιο αυστηρές). Στην εκδρομή πέρασα υπέροχα και θα ήθελα να την επαναλάβω. Γ. Σ
Αυτή η εμπειρία ήταν πραγματικά αξέχαστη . Προσωπικά ήταν μια από τις καλύτερες σχολικές εκδρομές της ζωής μου. Περιηγηθήκαμε φανταστικά στην Πάτρα από τις καθηγήτριες μας οι οποίες είχαν μαζέψει πολλές πληροφορίες . Το συνέδριο στο οποίο είχαμε τη τιμή να συμμετέχουμε ήταν άλλη μία ωραία εμπειρία καθώς πληροφορηθήκαμε και γνωρίσαμε καινούριους πολιτισμούς . Η παρουσίαση μας πραγματικά διέφερε (με την καλή έννοια) και η χαρά βλέποντας το φαινόταν στα πρόσωπα μας. Το μόνο που με προβλημάτισε ήταν ότι το συνέδριο δεν ήταν όσο οργανωμένο θα έπρεπε με αποτέλεσμα να αργήσουμε . Εκτός από την παρουσίαση που συμμετείχαμε, τα απογεύματα είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε βόλτα στην πόλη της Πάτρας, και συγκεκριμένα στο κέντρο της πόλης και να κάνουμε τις αγορές και τα ψώνια μας όλοι μαζί με αποτέλεσμα να διασκεδάσουμε και να γελάσουμε λες και δεν υπήρχε αύριο. Στο ξενοδοχείο,(το βράδυ και το πρωί)παρόλο που κάναμε λίγη φασαρία περάσαμε αξέχαστα με όλα τα παιδιά και δεθήκαμε πολύ ο ένας με τον άλλον. Ε. Ντ.
Η εκπαιδευτική εκδρομή που διοργανώθηκε από τις κύριες Κονοπίση, Διάλλα και Τσίλη ήταν εκπληκτική. Μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση ο Ιερός Ναός του Αγίου Ανδρέα. Επίσης πολύ μου άρεσε ο πεζόδρομος ο οποίος ήταν γεμάτος μαγαζιά και κόσμο. Στ. Π
Μου άρεσε παρά πολύ η αυτή η τριήμερη εκδρομή. Ήταν πολύ ενδιαφέρον όλο το ταξίδι και το συνέδριο ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία. Όλη η διαδικασία που προηγήθηκε ήταν δημιουργική, κάτι το οποίο μου άρεσε διότι, τα παιδιά μαθαίνουν πως να φτιάχνουν τις δικές τους εργασίες και να κάνουν την δικιά τους παρουσίαση. Η πόλη ήταν εκθαμβωτική με ωραία αξιοθέατα. Ο πεζόδρομος ήταν αρκετά μεγάλος με ωραία μαγαζιά και πολύ κόσμο. Με τα παιδιά περάσαμε πολύ ωραία και στις βόλτες μας αλλά και στο ξενοδοχείο που περνούσαμε τον χρόνο μας πολύ διασκεδαστικά με αστεία, εποικοδομητικές συζητήσεις, πλάκες, παιχνίδια και πολλά άλλα. Γενικά ήταν από τις αγαπημένες μου εκδρομές και ελπίζω όλες οι εκδρομές να είναι τόσο ωραίες και διασκεδαστικές όσο αυτή . Ε. Ξ

Η επίσκεψη μας στην Πάτρα για το μαθητικό συνέδριο ήταν σίγουρα μια αξέχαστη εμπειρία .Αρχικά συναναστραφήκαμε με πολλά σχολείο , μάθαμε διαφορά πράγματα για πολλά αξιοθέατα τις Ελλάδας και καταφέραμε να παρουσιάσουμε την εργασία μας με μεγάλη επιτυχία .Επιπλέον εντύπωση μου έκαναν οι πλατείες και οι πεζόδρομοι της Πάτρας αλλά και ο κόσμος που υπήρχε εκεί. Τέλος, στο ξενοδοχείο είχε πολλή πλάκα. Σίγουρα ήταν μια εκδρομή που περάσαμε ωραία γεμάτη νέες εμπειρίες. Πλουτίσαμε τις γνώσεις μας και αντλήσαμε δυνάμεις για τις εξετάσεις. Στ. Ν
Η εκδρομή στην Πάτρα ήταν πολύ ωραία και το συνέδριο ενδιαφέρον. Ήταν λίγο κουραστικό αλλά η υπόλοιπη εκδρομή ήταν διασκεδαστική. Ήρθα πιο κοντά με τους συμμαθητές μου, πέρασα πολύ καλά στο ξενοδοχείο ( όσο βρισκόμασταν εκεί ) και γενικά ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Δ. Κ
Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, πέρασα πολύ καλά και ήρθα πιο κοντά με τους συμμαθητές μου. Επίσης, έμαθα πολλά πράγματα για τις υπόλοιπες πόλεις που συμμετείχαν και συναναστράφηκα με διάφορους ανθρώπους. Τέλος, είχα την ευκαιρία να περιηγηθώ στο κέντρο της Πάτρας όπου είχε μια μεγάλη αγορά με πολλά μαγαζιά. Τ. Κ
Κονοπίση Σταυρούλα
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Εκατό χρόνια έχουν περάσει από τη γέννηση της Ζωρζ Σαρή και της Άλκης Ζέη, δύο λογοτεχνικών μορφών που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στο τοπίο της ελληνικής παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας. Σαν δυο αχώριστες φίλες, με μαγικά πινέλα, ζωγράφισαν ιστορίες που ταξίδεψαν μικρούς και μεγάλους σε κόσμους γεμάτους φαντασία, περιπέτεια και ρεαλισμό.
Πανέμορφα παραμύθια, συναρπαστικές ιστορίες ενηλικίωσης, αλλά και σκληρές αλήθειες για τον κόσμο γύρω μας, όλα πλεγμένα με μια γλώσσα ζωντανή, γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση, βρήκαν στέγη στα βιβλία τους.
Η Σαρή και η Ζέη δεν αφηγήθηκαν απλά ιστορίες. Μέσα από τις σελίδες τους, μίλησαν για την αγάπη, τη φιλία, την οικογένεια, τον πόλεμο, την ειρήνη, την αδικία, την ελπίδα. Μας έμαθαν για την αξία της παιδείας, της κριτικής σκέψης, της ειλικρίνειας και της ενσυναίσθησης.
Αυτή η διαχρονική φιλία και το σπουδαίο τους έργο ενέπνευσαν την Ομάδα Φιλαναγνωσίας του Φιλίππειου-1ου Γυμνασίου Βέροιας, που συστάθηκε το σχολικό έτος 2023-2024, να ασχοληθεί με τη ζωή και το έργο τους. Η Ομάδα διάβασε έργα των δύο συγγραφέων και ξεχώρισε τέσσερις βασικούς σταθμούς στη ζωή και τη φιλική σχέση τους
Αναμνήσεις από τα παιδικά τους χρόνια: Γεμάτες αθωότητα, παιχνίδι και ανεμελιά, αυτές οι αναμνήσεις φέρνουν στο προσκήνιο τη γέννηση μίας δυνατής φιλίας.
Αναμνήσεις από τον πόλεμο: Η σκληρότητα του πολέμου σημάδεψε την παιδική τους ηλικία, αφήνοντας ανεξίτηλα τα σημάδια της.
Αναμνήσεις από την Κατοχή: Η φιλία τους στάθηκε βάλσαμο σε μια εποχή γεμάτη κακουχίες και φόβο.
Αναμνήσεις από τον Εμφύλιο (Δεκεμβριανά): Η τραγωδία του Εμφυλίου έφερε ρήγματα στην κοινωνία, αφήνοντας άσβηστες πληγές στις ψυχές τους.
Βασισμένοι στο αφηγηματικό έργο της Ζωρζ Σαρή και της Άλκης Ζέη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας δημιούργησαν ένα συγκινητικό αφηγηματικό πλαίσιο "μιας συνάντησης" των δύο γυναικών. Ενήλικες και ώριμες, η Ζωρζ και η Άλκη "αυτοσυστήνονται" και μοιράζονται τις αναμνήσεις τους, που ζωντανεύουν μέσα από διαλόγους, που δημιούργησαν οι μαθητές αξιοποιώντας αποσπάσματα από το βιβλίο της Άλκης Ζέη "Με μολύβι φάμπερ νούμερο 2". Τελευταίος σταθμός αυτού του αφηγηματικού ταξιδιού είναι το ταξίδι της Ζωρζ στη Γαλλία και η ενασχόλησή της με το θέατρο. Μια επιλογή που ελπίζει να παρακινήσει τους μικρούς αναγνώστες να αναζητήσουν τη συνέχεια της ιστορίας και να έρθουν σε επαφή με το πλούσιο λογοτεχνικό έργο των δυο γυναικών.
Μιχαηλίδου Θεανώ
Φιλόλογος, Συντονίστρια Προγράμματος
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Σας γνωστοποιούμε ότι από σήμερα ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές σε Λύκειο και ΕΠΑΛ. Από τις 27 Ιουνίου 2024 και ώρα 07:00 έως και τις 05 Ιουλίου 2024 και ώρα 23:59, όσοι/ες επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. και ημερήσιων Π.ΕΠΑ.Λ., θα μπορούν να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση» για το σχολικό έτος 2024-2025. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής «e-εγγραφές», στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ή μέσω της διαδικτυακής πύλης: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Απο τη Διεύθυνση
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε πως σύμφωνα με το Α.Π.55129 /ΓΔ4/24-5-2024 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ξεκίνησε την λειτουργία της η πλατφόρμα eParents https://eschools.minedu.gov.gr/login μέσω της οποίας μπορείτε να ενημερωθείτε για τις απουσίες, καθώς και την βαθμολογία των μαθητών, αφού αυτοί οριστικοποιηθούν από το πληροφοριακό σύστημα mySchool.
Για να συνδεθείτε στην πλατφόρμα χρησιμοποιείτε τους κωδικούς σας taxisnet. Υπάρχει και εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα την οποία μπορείτε να μεταφορτώσετε από GooglePlay ή AppStore.
Απο την Διεύθυνση
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ 520 (ΦΕΚ 658/31-1-2024) Κ.Υ.Α., η χορήγηση βεβαιώσεων φοίτησης μαθητών/τριών για κάθε χρήση (Α21, Επιδόματα, ΚΕ.Π.Α., κ.τ.λ.) θα γίνεται πλέον και ηλεκτρονικά μέσω της παρακάτω ιστοσελίδας:
https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school
Εκεί μπορείτε να εκδώσετε τη βεβαίωση φοίτησης για οποιονδήποτε μαθητή/τρια που φοιτά σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ακολουθώντας απλές οδηγίες, ενώ θα χρειαστείτε και τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet. Στην βεβαίωση αυτή μπορείτε να δείτε και τον αριθμό μητρώου που έχει ο μαθητής/η μαθήτρια στο σχολείο μας (Κωδικός Σχολείου: 1601010).
Η βεβαίωση διαθέτει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του gov.gr και μπορείτε είτε να την αποστείλετε ηλεκτρονικά, είτε να την εκτυπώσετε και να την καταθέσετε σε έντυπη μορφή όπου σας χρειάζεται. Στην έντυπη μορφή της δεν χρειάζεται επικύρωση και επιβεβαιώνεται με την εφαρμογή εγκυρότητας εγγράφων του gov.gr.
Στην περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο το πληροφοριακό σύστημα του gov.gr δεν σας επιτρέπει την ηλεκτρονική έκδοση της βεβαίωσης φοίτησης, τότε αυτή μπορεί να εκδοθεί από το σχολείο, μετά από αίτηση του/της ενδιαφερόμενου/ης στην διεύθυνση του σχολείου.
Απο τη Διεύθυνση
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του 1ου Γυμνασίου Βέροιας,
Σας ενημερώνουμε για τις νέες υπουργικές διατάξεις και ρυθμίσεις που ορίζουν τη σχολική ζωή, καθώς και τα νέα παιδαγωγικά μέτρα για το σχολικό έτος 2024-25.
- Ενημέρωση για την πρόοδο των παιδιών: Μπορείτε να προσέρχεστε για να ενημερώνεστε από τους εκπαιδευτικούς, και να συζητάτε τα θέματα που σας απασχολούν τις ημέρες και τις ώρες που θα ανακοινωθούν σύντομα στην ιστοσελίδα του σχολείου.
- Ψυχολόγοι στο σχολείο: Κάθε Παρασκευή έχουμε στο σχολείο σχολικό ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό για στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας και αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών. Μπορούν οι μαθητές/τριες να κάνουν συνεδρίες μαζί τους για όποιο θέμα τους απασχολεί. Η πρώτη συνάντηση μπορεί να γίνει χωρίς τη γονική συναίνεση. Όμως για τις επόμενες θα πρέπει να συμφωνήσουν γραπτώς και οι γονείς.
- Κινητά: Ο νέος νόμος ορίζει ότι κινητά ή γενικά συσκευές-παιχνίδια που παράγουν ή επεξεργάζονται εικόνα ή ήχο απαγορεύονται στο σχολείο. Μπορούν να είναι στις τσάντες, θα πρέπει όμως να είναι κλειστά. Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει τέτοια συσκευή, τότε του επιβάλλεται μία ημέρα αποβολή από τα μαθήματα. Εάν κάποιο παιδί μαγνητοφωνήσει, φωτογραφίσει ή βιντεοσκοπήσει κάποιο άλλο παιδί ή εκπαιδευτικό, θίγοντας με αυτό τον τρόπο προσωπικά δεδομένα, τότε θα του επιβληθεί το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής 1 έως 5 ημερών ή ακόμα και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
- Αποκλίνουσα συμπεριφορά μαθητού/τριας εντός και εκτός της σχολικής μονάδας: Μπορούν να εφαρμοστούν όλα τα παιδαγωγικά μέτρα έως και ο αποκλεισμός από εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες και εκδρομές.
- Σε περίπτωση αποβολής: Το σχολείο ενημερώνει τον γονέα/κηδεμόνα και το παιδί παραμένει στο σπίτι του με ευθύνη του γονέα/κηδεμόνα κατά την ημέρα ή τις ημέρες αποβολής.
- Απουσίες: Τα παιδιά μπορούν να κάνουν μέχρι 114 απουσίες. Εάν ξεπεράσουν αυτόν τον αριθμό δεν έχουν επαρκή φοίτηση, δηλαδή «χάνουν» τη χρονιά και πρέπει να φοιτήσουν στην ίδια τάξη. Ο νόμος ορίζει ότι από τις 114 απουσίες οι 64 μπορεί να είναι δικαιολογημένες και οι 50 αδικαιολόγητες. Δηλαδή, από τις 114 μπορούν να μείνουν χωρίς δικαιολόγηση οι 50. Οι υπόλοιπες 64 μπορούν να δικαιολογηθούν από τον γονέα ή από γιατρό ως εξής: Ο γονέας μπορεί να δικαιολογήσει μέχρι 5 ημέρες απουσίας του παιδιού του για ασθένεια ή για σοβαρό οικογενειακό λόγο. Αυτές οι 5 ημέρες μπορεί να είναι μεμονωμένες. Μπορεί να είναι και συνεχόμενες αλλά μέχρι 2 ημέρες. ( π.χ. μπορεί να δικαιολογήσει Τρίτη και Τετάρτη, όχι όμως και Πέμπτη). Όταν θέλετε να δικαιολογήσετε εσείς ως γονέας απουσίες, πρέπει να συμπληρώσετε μία Υπεύθυνη Δήλωση (θα υπάρχει στο σχολείο) μέσα σε δέκα εργάσιμες από την επάνοδο του παιδιού στο σχολείο. Όταν θέλετε να δικαιολογήσετε απουσίες του παιδιού σας με γνωμάτευση ιατρού, θα πρέπει να προσκομίσετε τη γνωμάτευση μαζί με μία δική σας αίτηση (θα υπάρχει στο σχολείο), μέσα σε δέκα εργάσιμες από την επάνοδο του παιδιού στο σχολείο.
- Κάπνισμα: Απαγορεύεται οπουδήποτε στον σχολικό χώρο.
- Φθορές: Ζημίες και φθορές, μερικές ή ολικές που γίνονται από μαθητές/τριες στον εξοπλισμό και στο ίδιο το κτήριο αποζημιώνονται από τον γονέα του παιδιού που τις προκάλεσε. Σε περίπτωση άρνηση του τελευταίου, γίνεται βεβαίωση οφειλής και το κόστος μεταφέρεται μετά από μία διαδικασία στην εφορία.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών είναι στη διάθεσή σας για επεξηγήσεις καθώς και για να συζητήσει μαζί σας θέματα παιδαγωγικά που σας απασχολούν.
Καλή σχολική χρονιά στους μαθητές/τριες και καλή δύναμη στους γονείς. Υγεία και πρόοδο σε όλους.
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Φιλίππειου - 1ου Γυμνάσιου Βέροιας, που προέκυψε από τις εκλογές στις 30 Οκτωβρίου 2024, είναι η εξής:
|
Αθανασάκη Νικολέττα |
Πρόεδρος (Τηλ. 6970048008) |
|
Βοροσίλοβα Κατερίνα |
Αντιπρόεδρος (Τηλ. 6977696788) |
|
Σωτηρίου Ειρήνη |
Γραμματέας (Τηλ. 6930446067) |
|
Συναχείρη Μελανία |
Ταμίας (Τηλ. 6937325161) |
|
Αλιατίδου -Τουλουμτζίδου Ελένη |
Μέλος (Τηλ. 6948065898) |
|
Διάκογλου Γεωργία |
Μέλος (Τηλ. 6977444103) |
|
Φουτζιτζη Μαρία |
Μέλος (Τηλ. 6942087671) |
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής

- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Το Φιλίππειο-1ο Γυμνάσιο Βέροιας ευχαριστεί θερμά τον Αντιδήμαρχο Αθλητισμού κ. Μιχάλη Τζαφερόπουλο που μερίμνησε για τις ανάγκες του σχολείου μας.